عوامل افزایش رزق در زندگی 
کد خبر: 3895183
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵

عوامل افزایش رزق در زندگی 

استاد حوزه علمیه قم گفت: اگر فرمان خدا را بر بقیه فرمان‌ها مقدم بداریم، از همه بن‌بست و بحران‌ها بیرون آمده و رزق و روزی معنوی ما از راه‌هایی که گمان نداریم به ما می‌رسد.

عوامل افزایش رزق در زندگی به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد، شامگاه سه‌شنبه، 9 اردیبهشت در سخنانی در حرم حضرت معصومه(س) که بدون حضور مردم برگزار شد، تقوا را فلسفه حکم و وجوب روزه ذکر کرد و گفت: در این ماه رمضان حقیقت ایجاد می‌کند تا از گناه پرهیز کنیم چون اگر از گناه دوری کنیم رزق و روزی دنیا و آخرت درست می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت حرکت در مسیر رضای الهی افزود: اگر حرف خدا را گوش داده و فرمان خدا را بر بقیه فرمان‌ها مقدم بداریم از همه بن بست و بحران‌ها بیرون آمده و رزق و روزی معنوی ما از راه‌هایی که گمان نداریم به ما می‌رسد.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه انسان‌های متقی اهل ذکر و ادعیه هستند و کارهای آنها مورد رضای الهی است، بیان کرد: گناه اعمال انسان را از بین می‌برد، رسول خدا(ص) فرمودند هر کسی ذکر بگوید خداوند یک درخت در بهشت برای وی می‌کارد که یک شخصی گفت که من در بهشت درخت‌های زیادی دارم که پیامبر(ص) فرمودند بله مگر اینکه آنها را آتش نزنی.
وی با بیان این مطلب که اگر انسانی تقوا داشته باشد کمترین کار خیر وی مورد قبول قرار می‌گیرد، یادآورشد: ولی اگر تقوا وجود نداشته باشد همه اعمال نیکو از بین می‌رود، رمضان ماه مهمانی خدا است و باید شرط مهمان بودن را به جا آورده و از این ماه به خوبی استفاده کنیم.
فرحزاد بیان کرد: به تنهایی مسافرت رفتن و همچنین به تنهایی غذا خوردن کراهت دارد و بهترین سفره‌ها آن سفره‌ای است که دست در آن زیاد باشد چون برکت آن بیشتر است.
استاد حوزه علمیه تصریح کرد: ماه مهمانی خدا هستیم که باید با آداب مهمانی آشنا شویم و ابتدا سنت مهمانی را احیا کنیم، با توجه به شیوع کرونا می توان غذا درست کرد و توزیع کرد، خانه ای که مهمان در آن وارد نشود خیر و برکت در آن خانه وجود ندارد.
فرحزاد با اشاره به اهمیت مهمان‌داری در اسلام گفت: در روایت آمده است که امیرالمومنین(ع) غمگین بودند که از نخستین امام همام  سوال شد برای چه محزون هستید که امیرالمومنین(ع) فرمودند یک هفته است مهمان درب منزل من نیامده است.
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مهمانی دادن سبب رزق و برکت، سلامتی و عافیت انسان می‌‍شود تصریح کرد: چون خداوند مهمانی دادن را بسیار دوست دارد، امام صادق(ع)  فرمودند اگر کسی حس کند که مهمانی در حال وارد شدن است و از صدای پای مهمان خوشحال شود خداوند گناهان وی را می‌بخشد.
این کارشناس دینی در پایان با ذکر این مطلب که خداوند مهمان‌داری را بسیار دوست دارد، یادآورشد: باید مهمان‌داری کرده و میزبان شویم و در روایات آمده اگر کسی از مهمان ناخوانده پذیرایی کند رزق و روزی برای وی می‌رسد و بلا و مشکلات از بین می‌رود.
انتهای پیام
captcha